ЄСВ

Як змінився порядок заповнення платіжок на сплату ЄСВ із 2 травня

Пам’ятаймо, що для зарахування ЄСВ у Казначействі та його територіальних органах відкриваються небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів винятково для обслуговування коштів ЄСВ (ч. 6 ст. 9 Закону № 2464). Тож, рахунки для зарахування ЄСВ відкриваються на ім’я органів доходів і зборів.

Із 02.05.2019 функціонують нові рахунки для сплати ЄСВ, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (код банку — 899998). Тому й у полях «Отримувач» і «Код отримувача» платіжки під час сплати ЄСВ указують найменування органу ДФС та його код ЄДРПОУ. Водночас код бюджетної класифікації не вказується, оскільки ЄСВ не належить до доходів бюджету.

У полях «Банк отримувача»Казначейство України, а в полі «Код банку отримувача» зазначається МФО Казначейства України — 899998.

Звісно ж, у полі «Рахунок отримувача» записують новий рахунок для сплати ЄСВ, який відкрито з 02.05.2019.

Сплачений на старі рахунки ЄСВ повертають як нез’ясований платіж

Із 2 травня 2019 року необхідно сплачувати ЄСВ лише на рахунки 3719, відкриті за кодом банку 899998, тобто на нові рахунки ЄСВ.

Кошти, сплачені платниками на старі рахунки із зарахування ЄСВ, не зараховуватимуться, а повертатимуться платникам як нез’ясовані надходження.

Тому незалежно від того, за який період нараховується зарплатна виплата, на суму якої нараховують ЄСВ, а також за який період сплачується борг/недоїмка із ЄСВ, слід використовувати нові рахунки для сплати ЄСВ. Водночас пам’ятаймо, що банк не перевіряє, діючий чи ні вказаний платником реквізит рахунка для сплати ЄСВ.

Нові рахунки розміщені в довіднику Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску.

Також повідомляємо, що ДФС оновила реєстр із символами рахунків для зарахування ЄСВ. Детальніше про це читайте в новині.

Аналітика на тему

Як заповнювати платіжне доручення на сплату податків із зарплати

Відповідальність за порушення законодавства про ЄСВ: які санкції застосовують

Не донарахували ЄСВ до мінімального страхового внеску: як виправити помилку у формі № Д4

Обслуговування платників податків

8 травня платників податків обслуговуватимуть за скороченим робочим днем

ГУ ДФС у м. Києві повідомляє, що для зручності платників та створення комфортних умов під час подання податкової звітності на травневі свята Центри обслуговування платників працюватимуть за таким графіком:

  • 8 травня — відповідно до законодавства про працю робочий день буде скорочено на 1 годину;
  • 9 травня — вихідний день;
  • 11 травня — робочий день згідно із затвердженими графіками роботи ЦОП.

Касові операції

Банки видаватимуть готівку бізнесу за електронними довіреностями

Із 3 червня 2019 року запрацюють зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні. Їх утілює постанова Правління НБУ від 18.04.2019 р. № 62.

Передусім регулятор унормував застосування електронного підпису й електронної печатки в банківській системі України під час здійснення касових операцій.

Проте маємо й оновлені редакції норм, які визначають порядок видачі готівки з каси банку юрособам і ФОПам.

Банк (філія, відділення) видає з операційної каси готівку національної валюти за такими видатковими касовими документами:

  • за грошовим чеком (або заявою на видачу готівки) — юридичним особам, їх відокремленим підрозділам, а також фізичним особам — підприємцям. У разі використання заяви на видачу готівки юридична особа, її відокремлений підрозділ, а також фізична особа — підприємець мають представити банку (філії, відділенню) довіреність у вигляді електронного документа засобами систем дистанційного обслуговування на кожну заяву на видачу готівки чи одноразово на здійснення таких операцій:
    • юридичною особою на вповноважену особу, якщо вона не внесена в картку зі зразками підписів як особа з правом першого чи другого підпису;
    • фізичною особою — підприємцем у разі надання повноважень іншій особі;
  • за заявою на видачу готівки:
    • видача готівки фізичним особам із поточних, вкладних (депозитних) рахунків;
    • видача готівки фізичним і юридичним особам за переказом без відкриття рахунка (з представленням юридичною особою довіреності на вповноважену особу);
    • за операціями з рахунками умовного зберігання (ескроу);
    • за операціями з видачі кредиту;
    • за операціями з відшкодування сумнівних банкнот, які за результатами дослідження Національного банку визнані справжніми.

ФОП може продовжити вести стару Книгу обліку у разі повернення на спрощену систему

Контролюючий орган роз’яснив: не потрібно реєструвати нову Книгу обліку, якщо ФОП, який змінює систему оподаткування із загальної на спрощену, має зареєстровану в контролюючому органі Книгу обліку, що зберігається в нього протягом 3 років після закінчення звітного періоду, у якому здійснено останній запис та яка не анульована та/або не закінчена.

Роз’яснення з категорії 107.07 розділу «Запитання – відповіді з Бази знань» ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Аналітика на тему

Касові операції: нові правила оприбуткування готівки

Відповідальність за порушення касової дисципліни

Кадрова документація

Строки зберігання кадрових документів переглянуть

Укрдержархів запропонував уточнити строки зберігання документів і внести нові види документів зі строками їх зберігання у зв’язку зі змінами у законодавстві.

Про це свідчить розроблений проект наказу Мін’юсту «Про затвердження Змін до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів».

Запропонованих змін багато, і серед них такі:

1) Поява піврічної фінзвітності зі строком зберігання 5 років.

2) Товарно-матеріальні звіти зі строком зберігання 3 роки.

3) Податкові накладні логічно доповнюють і розрахунками коригування кількісних та вартісних показників до них, і реєстрами податкових накладних зі строком зберігання 3 роки.

4) Для документів (відомості, списки, довідки, звіти) з обліку наявності та руху робочої сили запропоновано строк зберігання 5 років. Аналогічні строки й для листування про комплектування та використання трудових ресурсів, плинність робочої сили.

5) Для статистичних звітів про наявність вакантних посад, вивільнення працівників, прийняття працівників, наявність і працевлаштування осіб з інвалідністю строки пропонують скоротити — з 5 до 3 років.

6) Списки працівників, яким надається право на безкоштовне одержання лікувально-профілактичного харчування у зв’язку з особливо шкідливими й особливо важкими умовами праці, зберігатимуться до заміни новими.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 82–83 за 2019 рік

Експерти коментують

Як визначити ставку дисконтування та «доля» вхідного ПДВ: Нацбанк роз’яснює МСФЗ 16 «Оренда»

Відкриття/закриття рахунків резидентів і нерезидентів в українських банках: більше можливостей та контролю

Тема тижня: Виїзна торгівля

Виїзна торгівля: як підготуватися

Порядок проведення розрахунків під час виїзної торгівлі

Оплата праці та трудові відносини

Як заповнювати платіжне доручення на сплату податків із зарплати

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»