В матеріалі «Інвентаризаційні описи, акти, звіряльні відомості й протоколи інвентаризації: правила складання» ми розглянули правила оформлення інвентаризаційних документів. А наразі наведімо зразки заповнення основних інвентаризаційних документів у розрізі необоротних активів, запасів, готівки в касі та заборгованості
Насамперед розпочнімо з наказу директора підприємства про проведення інвентаризації. Наведімо приклад його оформлення — див. зразок 1.
Зразок 1
Зауважимо: для оформлення інвентаризаційних документів користуватимемося формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.06.2015 р. № 572 (вони затверджені для бюджетних установ, але за реквізитами повністю підходять і звичайним підприємствам). Це однозначно не суперечитиме Положенню про інвентаризацію активів і зобов’язань, затвердженому наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 (далі — Положення № 879), адже його дія поширюється на всі підприємства й організації України.
Утім для нематеріальних активів слід застосовувати форму інвентаризаційного опису, затверджену наказом Мінфіну від 22.11.2004 р. № 732.
Інвентаризація необоротних активів
Правила проведення інвентаризації необоротних активів та відображення її результатів у бухобліку ми розглянули в матеріалах «Інвентаризація основних засобів: найважливіші аспекти» та «Інвентаризація нематеріальних активів» газети № 209/2016.