Соціальне страхування

Страхувальники можуть отримати електронні довідки про страховий стаж особи

Страхувальники мають можливість сформувати Запит на отримання електронних документів через веб-портал ПФУ.

Сервіс надається для користувачів веб-порталу, які ввійшли за допомогою ЕЦП.

Засобами веб-порталу можна подати звернення на такі електронні документи:

  • довідка про трудовий та страховий стаж;
  • довідка ОК-7.

У результаті обробки звернення буде надіслано образ документа у вигляді pdf-довідки й електронний документ, підписаний ЕЦП ПФУ, який згідно із чинним законодавством є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі ПФУ.

ФОП може використовувати форму Протоколу комісії із соцстрахування

ФССУ в листі від 13.09.2018 р. № 2.4-15-2951 роз’яснив: у разі настання страхового випадку у ФОПа рішення про призначення матеріального забезпечення приймає особисто ФОП, але, зважаючи на те що нормами Закону № 1105 не передбачено документального оформлення такого рішення, вважаємо, що під час оформлення цього рішення ФОПу доцільно використовувати форму протоколу засідання комісії із соціального страхування/рішення вповноваженого.

У разі якщо страховий випадок настав у найманого працівника, який працює у ФОПа, то ФОП для працівників є страхувальником, і рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг має приймати комісія чи вповноважений зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.

Окрім того, ФССУ роз’яснив: діючим комісіям із соціального страхування, які створені в період дії Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою Правління ФСС з ТВП від 23.06.2008 р. № 25, не потрібно вносити зміни в документи, на підставі яких вони створені.

Водночас комісії із соціального страхування з 27.07.2018 у своїй діяльності повинні керуватися нормами Положення про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою Правління ФССУ від 19.07.2018 р. № 13.

Аналітика на тему

Фінансування лікарняних і декретних за новим порядком та новою заявою

Нова форма заяви-розрахунку для лікарняних (декретних): аналізуємо роз’яснення Фонду

Нове Положення про комісію зі соцстрахування: що змінилося?

Каса та РРО

Які зміни щодо реєстрації РРО та КОРО діють із 1 жовтня: пояснює ДФС

Новації передбачають спрощення процедури реєстрації та застосування РРО. Так, платник матиме можливість здійснювати реєстрацію РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків, яка може бути подана до контролюючого органу в паперовій або електронній формі. Обмін електронними документами між виробником, центром сервісного обслуговування, суб’єктом господарювання та ДФС здійснюватиметься засобами інформаційної системи фіскальної служби.

Про це зауважили на офіційному порталі ДФС.

Зміни, унесені наказом, набувають чинності у два етапи.

Так, з 1 жовтня:

  • здійснюється за спрощеним порядком ведення книги обліку розрахункових операцій (книга ОРО)/журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти. Суб’єкту господарювання вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (Z-звіти) і вести облік ремонтів;
  • щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні Z-звіти) зберігатимуться в електронній формі;
  • реєстрація, застосування (зберігання) книги ОРО на РРО, розрахункової книжки (РК) здійснюватиметься за бажанням суб’єкта господарювання в разі прийняття ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється ним до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії;
  • перереєстрація РРО/книг ОРО в разі зміни даних щодо суб’єктів господарювання, які зазначаються в реєстраційному посвідченні/книзі ОРО та пов’язані з перейменуванням районів у містах, вулиць тощо, здійснюватиметься на підставі заяви без додатків;
  • суб’єктам господарювання та їх представникам, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, заборонено здійснювати валютно-обмінні операції в пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасового відключення електроенергії.

Решта змін, передбачених наказом, набуває чинності після набрання чинності наказом про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО.

Оплатили будівельний товар у магазині, відвантажили зі складу: що з РРО

У разі якщо споживач здійснив оплату за товар і має розрахунковий документ установленої форми, то в місці отримання такого товару РРО не застосовується. Наприклад, сплату за товар (плитка, цемент, будівельні суміші тощо) здійснено в бухгалтерії або магазині, а отримання або відпуск (відвантаження) проводиться зі складу (тощо).

Про це йдеться в ІПК ДФС від 09.10.2018 р. № 4367/Я/99-99-08-02-01-14/ІПК.

Аналітика на тему

Чи можна Z-звіт друкувати в будь-який час доби по закінченню робочої зміни

Протягом якого строку можуть оштрафувати за перевищення граничних сум розрахунків готівкою

Як правильно нумерувати касові ордери та журнал реєстрації ордерів

Звітність

Перелік статистичної та фінансової звітності, яку можна подавати в електронному вигляді у 2019 році

Держстат оприлюднив перелік форм державних статспостережень і фінзвітності, які можуть подаватися респондентами в електронному вигляді у 2019 році.

Перелік форм розширюватиметься в міру їх реалізації в електронному вигляді.

У випадку якщо в респондентів є необхідність подання форми статистичної або фінансової звітності до дати її включення в указаний перелік форм, які можуть подаватися в електронному вигляді, то залишається можливість подати її в паперовому вигляді.

Видобувні компанії вперше звітуватимуть про платежі на користь держави за результатами 2018 року

Чергова спроба законодавця забезпечити прозорість і запобігти корупції у видобувних галузях вилилася в новий Закон України «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях» від 18.09.2018 р. № 2545-VIII (даліЗакон № 2545), який набирає чинності через 30 днів із дня його опублікування, — 16.11.2018.

Серед іншого цей Закон передбачає запровадження низки звітів, що покликані висвітлити чимало аспектів діяльності видобувних компаній.

Одним із таких звітів є Звіт про платежі на користь держави — документ, що містить:

  • узагальнену інформацію про діяльність суб’єктів господарювання, які провадять діяльність у видобувних галузях, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях у звітному періоді;
  • деталізовану інформацію про податки та збори, інші платежі, сплачені чи належні до сплати отримувачам платежів такими суб’єктами у звітному періоді.

Крім того, невід’ємною складовою звіту будуть акти звірки платежів за податками, зборами та ЄСВ між добувною компанією й одержувачем платежів, якщо такі акти складалися.

Своєю чергою, першим обов’язковим звітним періодом є 2018 рік (п. 5 р. IV Закону № 2545).

Звернімо увагу: відповідні уточнення щодо звітності видобувних компаній будуть внесені й до Закону про бухоблік.

Чи можна виправити помилку в повідомленні за ф. № 20-ОПП

У разі якщо суб’єкт господарювання виявив помилку в повідомленні за ф. № 20-ОПП, він повинен подати повідомлення з виправленою інформацією про такі об’єкти оподаткування чи об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. № 20-ОПП до органу ДФС за основним місцем обліку.

Під час заповнення повідомлення за ф. № 20-ОПП із виправленою інформацією в другій графі відомостей про об’єкти оподаткування платник податків зазначає код ознаки надання інформації «3» (надання інформації щодо зміни відомостей про об’єкт оподаткування).

Повідомлення подається разом із супровідним листом, у якому зазначається факт виправлення помилок у відомостях про об’єкт оподаткування (за інформацією ГУ ДФС у Тернопільській області).

Аналітика на тему

Як у балансі та звіті про фінрезультати відобразити отримання й продаж векселя

Переведення на іншу посаду: як показати в таблиці 5 Форми № Д4

Хто заповнює графу «ознака касового методу» у додатку Д5 до декларації з ПДВ

ЄСВ

Банківський контроль за сплатою ЕСВ: що перевіряється в наданій довідці-розрахунку

ДФС в ІПК від 12.10.2018 р. № 4413/6/99-99-13-02-01-15/ІПК надала відповіді на деякі запитання щодо контролю банками даних у довідці-розрахунку (додаток 1 до Порядку № 453).

1. Якщо довідка-розрахунок містить інформацію щодо попереднього періоду, який не дорівнює календарному року, банк не має права приймати таку довідку-розрахунок, оскільки це порушує приписи п. 5 Порядку № 453.

2. Щодо повноважень банку перевіряти на відповідність критеріям клієнтів, яким органом доходів і зборів видано таку довідку-розрахунок

Обов’язок щодо визначення на відповідність вимогам Порядку № 453 платників ЄСВ, які звернулися за такою довідкою-розрахунком, і контролю за дотриманням законодавства про нарахування та сплату ЄСВ платником, якому вже видана довідка-розрахунок, покладено на органи доходів і зборів.

3. Щодо контролю банками рахунків, з яких сплачено платником ЄСВ суми допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності

Під час отримання довідки-розрахунку банки перевіряють на відповідність реквізити, зазначені в довідці-розрахунку та в розрахункових документах на видачу (перерахування) коштів для виплати зарплати.

4. Щодо випадків зміни клієнтом рахунка

Заповнення поля, де зазначається номер рахунка в усіх додатках до Порядку № 453, є обов’язковим, водночас нормами Порядку № 453 не заборонено вказувати декілька рахунків.

На дивіденди ЄСВ не нараховується

Доходи у вигляді дивідендів не є базою для нарахування ЄСВ — як для працівників підприємства, так і для тих учасників товариства, що не є працівниками цього підприємства.

Відповідний висновок наведено в ІПК ГУ ДФС у Донецькій області від 05.10.2018 р. № 4303/ІПК/05-99-13-07.

Аналітика на тему

Поворотна фінансова допомога: на що варто звернути увагу

Відрахування відпускних за частину невідпрацьованого робочого року: застосовуємо КТН «14»

Календарні дні тимчасової непрацездатності в реквізитах 13 і 14 таблиці 6 Форми № Д4

Первинні документи

Видаткова накладна не підтверджує факту укладення договору купівлі-продажу

Видаткова накладна не підтверджує наявності зобов’язальних відносин між сторонами, тобто не може підтверджувати факту укладення договору. Такого висновку дійшов ВС/КЦС у постанові від 10.10.2018 р. у справі № 362/2159/15-ц.

Обґрунтовуючи власну позицію, суд керувався Законом України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII (даліЗакон № 1023), згідно з п. 7 ч. 1 ст. 1 якого договором визнається усний або письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, строки, ціну й інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформлюється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами (далі — розрахунковий документ).

Згідно з абз. 2 ч. 11 ст. 8 Закону № 1023, під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ установленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

Таким чином, оскільки покупець зміг надати суду лише видаткову накладну, однак не пред’явив розрахункового документа, суд відмовив у задоволенні вимоги розірвати договір купівлі-продажу.

ПДВ

Що буде з податковим кредитом у разі заміни орендаря

Ситуація: на дату отримання від орендаря авансу за останній місяць оренди орендодавець визначив податкові зобов’язання з ПДВ, склав і зареєстрував у ЄРПН податкову накладну.

Згодом між ним, первинним орендарем і новим орендарем було укладено тристоронню угоду про заміну первинного орендаря новим орендарем і передано останньому зобов’язання з оплати орендної плати й/або інших платежів.

У зв’язку із цим первинний орендар поцікавився в податківців щодо подальшої долі податкового кредиту за такою операцією.

Своєю чергою, податківці зазначили: зважаючи на те що фактичного повернення орендодавцем первинному орендареві авансової оплати не відбувалося, законодавчі підстави для складання розрахунку коригування до податкової накладної на зменшення податкових зобов’язань із ПДВ у постачальника відсутні, оскільки не виникає жодної з обставин, зазначених у п. 192.1 ПКУ.

Оскільки у зв’язку з укладенням тристоронньої угоди про заміну первинного орендаря новим орендарем фактичне постачання послуг з оренди здійснюється не первинному, а новому орендареві, то такий первинний орендар втрачає право на раніше сформований податковий кредит.

Тим часом на дату підписання такої угоди первинний орендар зобов’язаний зменшити суму ПДВ, включену до складу податкового кредиту, шляхом нарахування податкових зобов’язань із ПДВ і складання та реєстрації в ЄРПН зведеної податкової накладної за правилами, визначеними п. 198.5 ПКУ (див. ІПК ДФС від 08.10.2018 р. № 4324/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Аналітика на тему

Чи впливають коригування податкового кредиту з ПДВ на суму бюджетного відшкодування

Податкова накладна з помилкою: коли декларувати ПДВ-зобов’язання та податковий кредит

Відступлення права грошової вимоги: ПДВ-облік у сторін

Єдиний податок

Кошти від продажу корпоративних прав потрапляють у дохід спрощенця

На думку податківців, суми коштів, виручені від продажу корпоративних прав, визнаються доходом та є об’єктом обкладення єдиним податком.

Причому оподатковується такий дохід незалежно від того, вищою або нижчою є продажна вартість цих прав, ніж їхня номінальна вартість (див. ІПК ДФС від 08.10.2018 р. № 4338/ІПК/8/09-19-12-04-17).

За яких умов юрособа-єдинник може переуступати право вимоги боргу

ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє: якщо згідно з договором, за яким ТОВ відступає новому кредиторові право вимоги боргу, був передбачений розрахунок у грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), та в разі визначення компенсації за відступлення права вимоги боргу — також у грошовій формі, то така господарська операція не суперечить умовам, передбаченим ТОВ на спрощеній системі оподаткування.

Див. ІПК від 09.10.2018 р. № 4341/ІПК/08-01-12-04-11.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 219– 222 за 2018 рік

Тема тижня: Операції з векселями

Що загрожує за видачу або отримання безтоварного векселя

Як змінити строк погашення виданого векселя

Чи визнавати дохід за виданим векселем, якщо кредитор ліквідований

Купівля-продаж векселя: як показати коригування в декларації з прибутку

Як у балансі та звіті про фінрезультати відобразити отримання й продаж векселя

Індосамент векселя: облік й оподаткування

Облік видачі та погашення простого векселя

ПДВ

Хто заповнює графу «ознака касового методу» у додатку Д5 до декларації з ПДВ

Транспортний квиток придбали в одному звітному періоді, а скористались ним в іншому: коли декларувати податковий кредит

Податок на репатріацію

Членські внески нерезиденту: чи буде податок на репатріацію

ЄСВ

Як показати у звіті з ЄСВ компенсацію за невикористану відпустку

Переведення на іншу посаду: як показати в таблиці 5 Форми № Д4

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, Twitter, Google+, LinkdIn, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»