Лікарняні

Роботодавці з 1 жовтня інформуватимуть Фонд про виплату лікарняних працівникам

З 1 жовтня 2018 року розпочне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам й окремих виплат — потерпілим на виробництві. Про це неодноразово сповістила прес-служба Фонду соцстраху (див. новину «Заявку-розрахунок на виплату лікарняних із 1 жовтня можна подавати в електронному вигляді»).

Мовиться про постанову «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою непрацездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ» від 19.07.2018 р. № 12, яку опубліковано 26.06.2018 у газеті «Урядовий кур’єр». Передбачається, що постанова запрацює з 01.10.2018.

Роботодавців «порадує» обов’язок із 1 жовтня інформувати Фонд соцстраху про здійснені виплати застрахованим особам.

Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, надіслано листом із повідомленням або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соцстраху чи його відділення. Строк надсилання повідомлення — упродовж місяця з дня проведення виплат.

За відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців із дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду соцстраху проводитимуть перевірку використання страхувальником коштів.

Аналітика на тему

Оформлення й оплата листків непрацездатності особам, які виконують роботи за ЦПД

Декілька листків непрацездатності поспіль: як обчислити й оплатити лікарняні

Страховий стаж

Чи врахують трудовий стаж на підприємстві, що відсутнє за місцезнаходженням

Відсутність за місцезнаходженням підприємства, запис про роботу на якому зроблено в трудовій книжці, а так само відсутність документів за цим підприємством на зберіганні в архівних установах не можуть нівелювати оформлені належним чином відомості трудової книжки. Тож, у такій ситуації немає підстав позбавляти особу права на належне пенсійне забезпечення з урахуванням набутого нею трудового стажу.

Водночас зазначені обставини, за наявності сумнівів, можуть бути підставою для перевірки (з дотриманням Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, затвердженого постановою Правління ПФУ від 25.11.2005 р. № 22-1), під час якої має бути встановлено факти, які перешкоджають зарахуванню періоду роботи до стажу.

Такого висновку дійшов ВС/КАС (постанова від 06.03.2018 р. у справі № 127/9055/17), залишивши без змін рішення судів першої та апеляційної інстанцій.

Звітність

Дива не сталося: НП(С)БО 1 та 2 усе ще без нових звітів

Оновлення перших двох бухстандартів фактично було зведено до мінімуму, — актуалізовано термінологію, яка ще з початку року була зафіксована у Законі про бухоблік.

Форму Звіту про платежі на користь держави та Звіту про управління Мінфін так і не затвердив.

Щоправда, відтепер НП(С)БО 1 зайвий раз підтверджує, що проміжна фінзвітність (тобто квартальна) для підприємств, які звітують за нацстандартами, подається в обсязі лише двох форм: балансу та звіту про фінрезультати.

Зміни затверджено наказом Мінфіну від 20.06.2018 р. № 564 (не набрав чинності).

Цікаво, що в початковому варіанті цього наказу (на етапі проекту) Мінфін планував затвердити форму Звіту про платежі на користь держави та зміст Звіту про управління.

Які форми фінзвітності подавати разом із декларацією з податку на прибуток

Нині фінансова звітність є додатком до декларації з податку на прибуток (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та її невід’ємною частиною. Тобто разом із відповідною податковою декларацією платник податку на прибуток зобов’язаний подавати квартальну або річну фінансову звітність. Такі вимоги прописані в п. 46.2 ПКУ.

Причому, з огляду на нещодавні зміни до Закону про бухоблік, актуальним є запитання: які ж саме форми фінзвітності потрібно подавати разом із декларацією з податку на прибуток?

Нагадаємо: з 01.01.2018 частина 1 ст. 13 Закону про бухоблік не визначає склад проміжної фінзвітності. Тепер цей момент урегульовано в Порядку подання фінансової звітності, затвердженому постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419, у п. 2 якого прописано: підприємства, які складають фінансову звітність і консолідовану фінансову звітність за національними П(С)БО чи НП(С)БОДС, складають проміжну фінансову звітність, що охоплює відповідний період (перший квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), наростаючим підсумком із початку звітного року в складі балансу та звіту про фінансові результати.

Своєю чергою, податківці поділили платників податку на категорії та зазначили перелік фінансових звітів, які вони мають подати з декларацією з податку на прибуток або звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, — див. таблицю.

Держстат оновив форми статзвітності в торгівлі

Держстат затвердив наказом від 13.07.2018 р. № 149 форми:

1) № 1-опт (місячна) «Звіт про обсяг оптового товарообороту» — починаючи зі звіту за січень 2019 року;

2) № 1-опт (квартальна) «Звіт про продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі» — починаючи зі звіту за І квартал 2019 року.

Крім того, Держстат також затвердив наказом від 16.07.2018 р. № 153 такі статформи:

1) № 1-торг (місячна) «Звіт про товарооборот торгової мережі» — починаючи зі звіту за січень 2019 року;

2) № 3-торг (квартальна) «Звіт про продаж і запаси товарів у торговій мережі» — починаючи зі звіту за І квартал 2019 року.

Аналітика на тему

Порядок подання фінзвітності приведено у відповідність до Закону про бухоблік

Практичні ситуації під час заповнення форми № 1ДФ

Перевірки

Податківці оновили список підприємців, яких перевірять у 2018 році

У ДФС дійшла черга до плану перевірок платників податків — фізосіб.

Якщо минулого тижня фіскальне відомство розмістило на своєму сайті оновлений станом на 16.07.2018 план-графік документальних планових перевірок платників податків — юросіб, то тепер можна ознайомитися з таким же оновленим станом на 25.07.2018 планом-графіком щодо платників податків — фізосіб.

Ідеться про р. ІІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків — фізичних осіб» з урахуванням коригування (липень 2018 року). Список самозайнятих осіб чималий — 2040.

Приватне підприємництво

ЄСВ-звіт: що нового для єдинників

Фізичні особи — підприємці, у т.ч. ті, що обрали спрощену систему оподаткування, у разі прийняття рішення про ліквідацію, припинення діяльності, формують і подають до ДФС звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» протягом 30 к.дн. із дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Таку оновлену норму передбачено п. 11 р. III Порядку № 435.

Нагадаємо: відповідно до наказу Мінфіну від 15.05.2018 р. № 511, викладено в новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який запрацює з 01.08.2018.

Про це на своєму сайті повідомили харківські податківці.

Соцвиплати

Оновлено звіт, паспорт підприємства та розрахунок видатків, пов’язаних із виплатою компенсацій та допомог чорнобильцям

Для підприємств, на яких працюють особи зі статусом постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи, підготовлено оновлені форми документів, які подаються до місцевих управлінь праці та соціального захисту населення.

Мінсоцполітики затвердило наказом від 22.06.2018 р. № 928 нові форми типових документів:

1. Звіт про виплату компенсацій, допомоги та надання пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, «7 ВК» (форма № 1).

2. Паспорт даних підприємства, працівники якого отримують компенсаційні виплати та допомогу, пов’язані із заробітною платою, згідно із Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (форма № 2).

3. Розрахунок видатків, пов’язаних із виплатою компенсацій та допомоги і наданням пільг, відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (форма № 3).

Документи необхідні, зокрема, для виплати підвищених стипендій, надання щорічної та додаткової відпусток, збереження заробітної плати в разі переведення на нижчеоплачувану роботу та у зв’язку з відселенням громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

ПДВ

Покупець повертає товари: у якому періоді коригувати податковий кредит

Платники ПДВ — покупці, які здійснюють повернення товарів їх постачальнику, зобов’язані відкоригувати свій податковий кредит, визнаний за операцією з придбання таких товарів, на підставі розрахунку коригування (п. 192.1 ПКУ).

Водночас актуальним є запитання: чи залежить період коригування податкового кредиту від факту отримання та реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до відповідної податкової накладної?

Стосовно цього податківці зазначають:

  • у разі повернення покупцем товару постачальник на дату такого повернення повинен скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату постачання товару, і надати його покупцеві для реєстрації в ЄРПН;
  • покупець — платник ПДВ має здійснити коригування сум податкового кредиту, сформованого під час отримання товару, за результатами податкового періоду, у якому відбулося його повернення постачальнику. Своєю чергою, коригування податкового кредиту здійснюється незалежно від факту отримання та реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до відповідної податкової накладної.

У разі якщо розрахунок коригування складений в одному податковому періоді (березень 2018 року), а зареєстрований в іншому (квітень 2018 року), то на підставі такого розрахунку коригування покупець — платник ПДВ зменшує податковий кредит у податковій звітності, яка подається за результатами звітного періоду, у якому цей розрахунок коригування складено (незалежно від строку реєстрації в ЄРПН).

Таке роз’яснення ДФСУ надала в ІПК від 19.07.2018 р. № 3179/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Коштами чи майном: як для ПДВ-цілей краще повертати засновнику частку в СК

Повернення засновникові його частки у статутному капіталі товариства може здійснюватися коштами або майном. Який же із цих двох варіантів оптимальніший для цілей ПДВ-обліку?

Відповідь на це запитання можна знайти в ІПК ДФСУ від 23.07.2018 р. № 3225/6/99-99-13-02-03-15/ІПК. У ній контролери зазначили, що операції із часткового повернення товариством засновникові статутного капіталу у вигляді коштів не є об’єктом обкладення ПДВ. А часткове повернення товариством засновнику статутного капіталу у вигляді майна підпадає під визначення об’єкта обкладення ПДВ і має обкладатися ПДВ на загальних підставах за основною ставкою.

Аналітика на тему

Декларація з ПДВ: алгоритм заповнення (Частина І)

Декларація з ПДВ: алгоритм заповнення (Частина ІІ)

Додаток Д5 до декларації з ПДВ: розшифровуємо контрагентів

Касові операції

За неправильне заповнення реквізиту «№ з/п» у касових ордерах не штрафуватимуть

Дискусія стосовно заповнення реквізиту «№ з/п» в касових ордерах ніяк не припинеться. Цього разу ДФС в ІПК від 16.07.2018 р. № 3117/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зазначає:

 «На думку ДФС, у графі «№ з/п» прибуткових та видаткових касових ордерів зазначається номер за порядком запису, в кожному окремому прибутковому та видатковому касовому ордері».

Нагадаємо, що фахівці Нацбанку в листі від 12.06.2018 р. № 50-0007/32326 щодо цього зазначили:

«У реквізиті «№ з/п» прибуткового касового ордеру та видаткового касового ордеру проставляється номер за порядком таких ордерів. При цьому, зважаючи, що прибутковий та видатковий касові ордери оформляються на кожну операцію з приймання/видачі готівки, у реквізиті «№ з/п» проставляється — 1».

Окрім цього, податківці слушно зауважили, що чинним законодавством не передбачено відповідальності за неправильне зазначення номера за порядком графи «№ з/п» прибуткових і видаткових касових ордерів.

За що можуть оштрафувати в касовій сфері та який розмір штрафу, див. у довіднику.

Аналітика на тему

Заокруглюємо копійки: застосовуємо РРО, визначаємо дохід і податкові зобов’язання з ПДВ

Як правильно нумерувати касові ордери та журнал реєстрації ордерів

ЗЕД

НБУ оприлюднюватиме курс валют до 16 години

Національний банк України переглянув методику розрахунку офіційного курсу гривні до долара США, осучаснив джерела даних, що використовуються для його розрахунку, та наблизив час його оприлюднення, — повідомляє офіційний сайт НБУ.

Зокрема, офіційний курс оприлюднюватиметься на сайті Національного банку до 16 години, тобто на 2 години раніше, ніж зараз.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 148– 152 за 2018 рік

Експерти коментують

Порядок подання фінзвітності приведено у відповідність до Закону про бухоблік

Тема тижня: Форма № 1ДФ

Заповнення форми № 1ДФ: основні правила та нюанси

Застосування ознак доходів: таблиця-підказка (ознаки доходу «101» – «132»)

Застосування ознак доходів: таблиця-підказка (ознаки доходу «133» – «164»)

Застосування ознак доходів: таблиця-підказка (ознаки доходу «165» – «185»)

Як штрафують податкових агентів за порушення з ПДФО та ВЗ

Виправлення помилок у формі № 1ДФ

Практичні ситуації під час заповнення ф. №1ДФ

Індексація зарплати

Індексація зарплати в липні 2018 року

Податок на репатріацію

Купуємо корпоративні права в нерезидента з Німеччини: чи потрібно утримувати податок на репатріацію

РРО та каса

Чи може навчальний заклад приймати в касу благодійні внески без РРО

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, Twitter, Google+, LinkdIn, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»