Робота на травневі свята

Про роботу банків 5 травня (субота)

У зв’язку з перенесенням робочих днів у травні 2018 року НБУ листом від 18.04.2018 р. № 40-0006/21855 повідомив:

1. 5 травня 2018 року Система підтвердження угод на міжбанківському валютному ринку України для уповноважених банків не працює.

Таким чином, банки не здійснюють купівлю-продаж іноземної валюти в безготівковій формі. Валютно-обмінні операції з готівковою іноземною валютою проводяться у звичайному режимі.

Обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті здійснюється таким чином: надходження за 4 травня 2018 року та 5 травня 2018 року підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України 7 травня 2018 року.

2. Купівля іноземної валюти, яка запланована банками на 5 травня 2018 року (включно), за рахунок коштів у гривнях, які обліковуються на окремому аналітичному рахунку балансового рахунка 2900, здійснюється 7 травня 2018 року.

Своєю чергою, 5 травня 2018 року банки можуть приймати від клієнтів заяви на купівлю іноземної валюти та попередньо зараховувати кошти в гривнях на окремий аналітичний рахунок балансового рахунка 2900.

Графік роботи ЦОП у святкові та вихідні дні в травні

Центри обслуговування платників у святкові та вихідні дні працюватимуть за таким режимом:

  • 28 квітня, 5 травня 2018 року — робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13 год. 00 хв.;
  • 30 квітня 2018 року — робочий день у режимі чергування (за необхідності — із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 17 год. 00 хв.;
  • 8 травня 2018 року — відповідно до законодавства про працю, робочий день скорочено на 1 год.;
  • 29 квітня, 1 та 9 травня 2018 року — вихідні дні.

Блокування податкових накладних

Визначено порядок формування переліку ризикових платників податків

На виконання п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117, ДФСУ затвердила:

  • Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі — Порядок);
  • форми Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків і Рішення про неврахування Таблиці даних платника податків.

Порядок та форми відповідних рішень затверджено наказом ДФСУ від 21.03.2018 р. № 144.

Реєстр ПН/РК, реєстрація яких зупинена, запущено в Електронному кабінеті

ДФС запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті — окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.

Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.

Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».

У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яких прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.

Скаргу на рішення комісії про блокування ПН/РК можна подати в електронній формі

Створити й надіслати Скаргу, а також заяву про відмову від поданої Скарги (далі — Заява) платник може через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Також для формування Скарги або Заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, що формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Так, Скарга направляється за формою J(F)1313201. До Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених ПН/РК за формою J(F)1360102. Кожен документ, що долучається до Скарги, надсилається окремим додатком у форматі PDF та повинен мати розмір не більш як 2 мегабайти.

У разі відкликання Скарги до прийняття рішення комісією ДФС із питань розгляду скарг платник податків має право подати Заяву за формою J(F)1313301.

ДФС наводить також зразок заповненої Скарги.

Усі ПН і РК із 01.01.2017 повинні бути з кодами УКТ ЗЕД/ДКПП

У розрахунку коригування, складеному з 01.01.2017 до податкової накладної, складеної до 01.01.2017, в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД/код послуги відповідно до ДКПП, чинного на час складання такого розрахунку коригування.

Це застереження зробила ДФСУ в ІПК від 12.04.2018 р. № 1545/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

При цьому контролери посилалися на лист ДФСУ від 20.01.2017 р. № 1312/7/99-99-15-03-02-17 (даліЛист № 1312), у якому було надано загальні роз’яснення щодо відображення починаючи з 01.01.2017 кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД та кодів послуг відповідно до ДКПП під час складання податкових накладних.

Аналітика на тему

Критерії ризиковості для блокування ПН/РК і показники позитивної податкової історії платника від ДФСУ

Операційний день для реєстрації податкових накладних: часові обмеження

ПДВ

Чи можна поповнити електронний ПДВ-рахунок із поточних рахунків інших осіб?

Платником ПДВ у зв’язку з арештом коштів на його поточному рахунку укладено договір доручення з іншою особою, відповідно до якого він доручає такій особі здійснювати від його імені та за його рахунок, зокрема, розрахунки з бюджетом.

У зв’язку із цим ДФСУ в ІПК від 05.04.2018 р. № 1452/6/99-99-15-03-02-15/ІПК роз’яснила: поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, незалежно від наявності чи відсутності договору доручення, не передбачено.

ДФС про право на бюджетне відшкодування ПДВ за авансами

Контролери нарешті погодилися з тим, що вхідний ПДВ за попередньою оплатою товарів/послуг бере участь у розрахунку суми бюджетного відшкодування.

Тепер вони зазначають: відповідно до норм ПКУ, під час попередньої оплати за товари/послуги постачальникам у платника ПДВ виникає право на податковий кредит, перевищення якого над податковими зобов’язаннями надає право платнику претендувати на бюджетне відшкодування ПДВ. Такий висновок зроблено в ІПК ДФСУ від 05.04.2018 р. № 1432/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Схоже, податківці дослухалися до настанов Мінфіну в листі від 21.07.2017 р. № 11310-09-10/19633. Сподіваймося, і надалі податківці дотримуватимуться такого підходу.

Аналітика на тему

Зміна коду УКТ ЗЕД у податковій накладній: коли покупцеві декларувати податковий кредит

Переводимо основний засіб до необоротних активів, утримуваних для продажу, та продаємо його: бухоблік й оподаткування

Контрагент змінив назву та не попередив про це: виправляємо помилку в податкових накладних

Оплата праці та трудові відносини

Роботодавець виконав припис інспектора праці: чи буде штраф?

Якщо роботодавцем на виконання вимог припису буде, наприклад, в установлений у приписі строк нарахована та виплачена працівникам компенсація за затримку виплати заробітної плати, в інспектора праці не буде підстав для вжиття заходів до притягнення об’єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності, передбаченої абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП.

Натомість відсутні підстави для нескладання протоколу про адміністративне правопорушення, у разі його виявлення, оскільки ст. 258 КпАП чітко визначені випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається.

До того ж варто зважати на те, що заходи з притягнення об’єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності за використання праці неоформлених працівників, несвоєчасну та не в повному обсязі виплату заробітної плати, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці вживаються одночасно з унесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень під час інспекційного відвідування чи невиїзного інспектування (п. 29 Порядку № 295).

Тому в разі виявлення порушення, яке роботодавцем не усунено під час інспекційного відвідування, інспектор праці після аналізу матеріалів інспекційного відвідування або невиїзного інспектування вносить припис і, зважаючи на вимоги ст. 38 КпАП, уживає заходів до притягнення винної в допущенні порушень посадової особи до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 41 КпАП, й об’єкта відвідування до відповідальності — згідно зі ст. 265 КЗпП (лист Держпраці від 11.01.2018 р. № 183/3/4.3-3В-1).

Чи можна уникнути індексації, якщо підвищувати оклади раз на квартал?

Якщо підвищення посадових окладів здійснюється раз на три місяці, то згідно з положенням п. 11 Порядку № 1078 право на індексацію не відбувається, оскільки зростає розмір посадового окладу. Своєю чергою, Порядок № 1078 не передбачає положення щодо конкретного розміру, на який має зростати посадовий оклад.

На цей момент звертає увагу Мінсоцполітики в листі від 04.01.2018 р. № 1/0/66-18. Схоже, роботодавець звертався до міністерства, аби з’ясувати питання з періодичним підвищенням посадових окладів, що надає можливість не проводити індексацію зарплати.

Лікарняний у перші дні роботи: як рахувати середньоденний заробіток?

Норми Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 р. № 1266 (даліПорядок № 1266), розрізняють поняття: «перебування у трудових відносинах» та «перший день роботи».

На це звертає увагу ФСС з ТВП у листі від 31.07.2017 р. № 5.2-28-1353.

Тому якщо першим днем роботи буде день, коли працівник мався відповідно до свого графіка роботи фактично приступити до роботи, тоді обчислення середньої заробітної плати необхідно здійснювати згідно з нормами п. 28 Порядку № 1266 — середню зарплату визначають, виходячи з тарифної ставки (посадового окладу) на день настання страхового випадку.

Якщо страховий випадок настав на другий день роботи працівника, розрахунковим періодом будуть календарні дні перебування в трудових відносинах перед настанням страхового випадку (п. 27 Порядку № 1266). Але у зв’язку з тим що працівник перед настанням страхового випадку перебував у відпустці без збереження заробітної плати, яка є поважною причиною та періоди якої виключаються з розрахункового періоду, тоді обчислення середньої заробітної плати здійснюється відповідно до норм п. 28 Порядку № 1266.

Аналітика на тему

Неповний робочий час: особливості надання відпусток

Перевірки Держпраці: виправляємо до візиту інспектора праці

Виплачуємо зарплату на банківські картки: вивчаємо організаційні моменти

Перевірки

План-графік документальних планових перевірок ДФС на 2018 рік

ДФС оприлюднила оновлений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік.

Зокрема коригувань зазнали розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб» та розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» (квітень 2018 року).

Податковий орган може стягнути борг протягом 1095 днів із моменту його виникнення

Верховний Суд дійшов висновку, що в разі спливу 1095-денного строку з дня виникнення податкового боргу, такий борг визнається безнадійним і підлягає списанню, у т.ч. пеня та штрафні санкції, а отже, відтоді в податкового органу відсутнє право вживати будь-які заходи щодо стягнення такої суми боргу.

Постанову в справі № 807/2097/16 було винесено 6 лютого 2018 року.

Бюджетні установи

Уряд збільшив граничні суми витрат на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання й устаткування, комп’ютерів, придбання і утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами й організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету, що затверджено постановою КМУ від 04.04.2001 р. № 332.

Ідеться про постанову КМУ від 04.04.2018 р. № 268.

Наприклад, підвищено граничні суми витрат на придбання:

  • легкових автомобілів. Зокрема, для керівників інших державних органів, бюджетних установ і організацій, голів місцевих судів та їх заступників — до 600 тис. грн;
  • персонального комп’ютера (системний блок, монітор, клавіатура, маніпулятор «миша», операційна система) — до 23 тис. грн.

Відповідно, скасоване й обмеження на придбання автомобілів та форменого одягу в постанові КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 р. № 710.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 72–76 за 2018 рік

Експерти коментують

Звільнення від рентної плати за воду, що використовується для задоволення санітарно-гігієнічних потреб: міф чи реальність?

Тема тижня: Відпустки – 2018

Приклади розрахунку середньої зарплати для оплати відпусток

Як визначають робочий рік для чергової щорічної відпустки та її тривалість

Надання відпусток сумісникам: коли, які, скільки

Навчальні відпустки: підстави, тривалість, умови надання й оплата

Неповний робочий час: особливості надання відпусток

Порядок коригування заробітку під час розрахунку відпускних

Компенсація за невикористану відпустку: нюанси розрахунків й обліку

Як у таблиці 6 Форми № Д4 відображати донараховані за минулий період відпускні

Облік за МСФЗ

Як показати заміну компонента основного засобу в бухобліку згідно з МСФЗ

Методика обліку

Переводимо основний засіб до необоротних активів, утримуваних для продажу, та продаємо його: бухоблік й оподаткування

Соціальне забезпечення

Як обчислити декретні суміснику

Перевірки Держпраці

Перевірки Держпраці: виправляємо до візиту інспектора праці

Електронний документообіг

Електронні первинні документи: який вигляд це має + Зразок положення про документування в електронній формі

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, Twitter, Google+, LinkdIn, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,

«Інтерактивна бухгалтерія»