Блокування податкових накладних

Скорочено операційний день для реєстрації податкових накладних

Уряд затвердив зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246 (даліПорядок № 1246). Ці зміни передбачають, зокрема, скорочення операційного дня для прийняття від платників ПДВ податкових накладних/розрахунків коригування. Тепер операційний день триватиме в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.

Своєю чергою, технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинення ЄРПН, не проводитимуться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий чи неробочий день, такий день вважається операційним днем. Зазначені зміни КМУ затвердив постановою від 21.02.2018 р. № 204. Ця постанова набрала чинності 24.03.2018.

Затверджений Перелік кодів УКТ ЗЕД і ДКПП для перевірки ПН/РК на відповідність критеріям ризиковості

ДФСУ за погодженням із Мінфіном затвердила:

  • Критерії ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій (від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18);
  • Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків (від 21.03.2018 р. № 960/99-99-07-18).

Крім того, було затверджено Перелік кодів товарів, згідно з УКТ ЗЕД, та послуг з кодами, згідно з ДКПП, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу. До цього переліку ввійшло 65 кодів товарів за УКТ ЗЕД і послуг за ДКПП.

Ці нормативно-правові акти ДФСУ опублікувала на своєму офіційному веб-сайті.

Як ураховується податківцями таблиця даних платника ПДВ?

Платник ПДВ має право подати до ДФС таблицю даних платника ПДВ за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117 (даліПорядок № 117).

Таблиця даних платника ПДВ подається з поясненням, у якому зазначається діяльність, з можливим посиланням на податкову й іншу звітність платника ПДВ.

Таблиця даних платника ПДВ із поясненнями розглядається комісіями регіонального рівня протягом 5-ти робочих днів після дня її отримання.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про врахування чи неврахування таблиці даних платника ПДВ, яке протягом операційного дня стає доступним платнику ПДВ в Електронному кабінеті.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника ПДВ в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника ПДВ ураховується ДФС в автоматичному режимі.

У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником ПДВ недостовірної інформації, у таблиці даних платника ПДВ, яка була врахована, у т.ч. в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника ПДВ.

Якщо таблиця даних платника ПДВ була врахована відповідно до п. 35 Порядку № 117, після прийняття комісією регіонального рівня рішення про неврахування цієї таблиці даних платника ПДВ така таблиця даних платника ПДВ надалі підлягає розгляду відповідно до п. 32 Порядку № 117.

Якщо таблиця даних платника ПДВ урахована ДФС із 1 липня 2017 року, надалі реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з операцій, зазначених у таблиці даних платника ПДВ, не підлягає зупиненню.

Податківці стандартизують причини коригування в РК до ПН

Платникам ПДВ масово почали надходити відмови на спроби зареєструвати розрахунки коригування до податкових накладних у ЄРПН, зокрема, з таким обґрунтуванням:

Поле «Причина коригування» містить неприпустиме значення. Дозволені значення:

  • «Зміна кількості»;
  • «Зміна ціни»;
  • «Зміна номенклатури»;
  • «Повернення товару або авансових платежів»;
  • «Зменшення обсягу при нульовій кількості»;
  • «Зменшення кількості при нульовому обсягу»;
  • «Усунення неоднозначностей».

Найбільше питань виникає щодо трьох останніх причин коригування. Пролити світло на те, коли такі причини застосовуються, мають податківці. Тож чекаємо на роз’яснення.

Проблеми з реєстрацією розрахунків коригування у ЄРПН очевидно пов’язані із черговими «удосконаленнями» програмного забезпечення ДФСУ.

Наголосимо: ані ПКУ, ані Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307 (даліПорядок № 1307), не містить подібних вимог.

Аналітика на тему

Критерії ризиковості для блокування ПН/РК і показники позитивної податкової історії платника від ДФСУ

Операційний день для реєстрації податкових накладних: часові обмеження

Рестарт блокування податкових накладних – 2018

Адміністрування податків

Податкові інспекції втратять статус юридичних осіб

Державні податкові інспекції в районах, містах (крім м. Києва), районах у містах, об’єднані державні податкові інспекції втрачають статус юридичних осіб та приєднуються до головних управлінь ДФС у регіонах. Таке рішення Кабмін затвердив постановою «Про реформування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби» 28 березня 2018 року. Про рішення Уряду поінформував Мінфін.

Відбувається перший етап структурної реорганізації ДФС у рамках комплексної реформи ДФС, наступним кроком якої стане створення єдиної юридичної особи в податковому напрямі ДФС.

Таким чином, завершується процес переходу функцій аудиту й роботи з боргом на обласний рівень. Районні податкові інспекції фактично перетворюються у Центри обслуговування платників.

Звітність

Чи подавати декларацію з податку на нерухомість за нульової ставки податку?

ГУ ДФС у Дніпропетровській області зауважило: за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних осіб, по яких за рішенням сільської, селищної чи міської ради встановлені нульові ставки, Декларація з податку на нерухомість подається на загальних підставах.

Орендодавець й орендар мають повідомляти про об’єкт оподаткування за формою № 20-ОПП

Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування й об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків, затвердженим наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588.

У разі надання в оренду об’єкта нерухомого майна або його частини повідомлення за ф. № 20-ОПП подається до контролюючих органів як власником нерухомого майна — орендодавцем, так і орендарем у порядку та строки, визначені п.п. 8.3–8.5 р. VIII указаного Порядку.

Кожному об’єкту оподаткування, що надається в оренду (орендується), присвоюється ідентифікатор, що прийнятий суб’єктом господарювання — орендодавцем (орендарем), а також зазначається фактичний стан об’єкта оподаткування на момент заповнення повідомлення за ф. № 20-ОПП.

У графі 9 «Стан об’єкта оподаткування» повідомлення за ф. № 20-ОПП суб’єкт господарювання (орендодавець) зазначає стан — «здається в оренду», суб’єкт господарювання (орендар) — «орендується».

Детальніше про заповнення ф. № 20-ОПП для такої ситуації читайте в новині.

Аналітика на тему

Зарплатна та кадрова звітність: звіт із ЄСВ, звіт до Фонду, звіт про квоту

Звіт про суми податкових пільг: хто, коли та як має заповнювати й подавати

Бухгалтерські помилки: чи потрібно переподавати фінзвітність

Приватне підприємництво

Чи сплачує єдинник під час виплати у 2018 році дивідендів авансові внески?

Під час виплати дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 роки платники єдиного податку у 2018 році не нараховують і не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток.

Якщо рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам було прийнято платником єдиного податку — емітентом корпоративних прав у 2017 році, але виплата таких дивідендів до 01.01.2018 не відбулася, то в разі виплати таких дивідендів у 2018 році платник єдиного податку — емітент корпоративних прав авансовий внесок із податку на прибуток не сплачує.

Роз’яснення надано Офісом великих платників податків ДФС.

Чи обов’язково підприємцю затверджувати правила внутрішнього трудового розпорядку?

До початку роботи за укладеним трудовим договором власник або вповноважений ним орган зобов’язаний, зокрема, ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку (ст. 29 КЗпП).

Недотримання роботодавцем, у т.ч. підприємцем, визначеного порядку допуску до роботи працівника є порушенням законодавства про працю.

На це звертає увагу Мінсоцполітики в листі від 21.06.2017 р. № 312/0/22-17/13.

Оскільки фізособа-підприємець у розумінні норм КЗпП є роботодавцем, то він має розробляти правила внутрішнього трудового розпорядку.

Водночас трудовим колективом у такому випадку є особи, які уклали з фізособою-підприємцем трудовий договір.

Саме таке пояснення надано Мінсоцполітики в листі від 28.12.2017 р. № 568/0/22-17/134.

Аналітика на тему

Виплата дивідендів єдинником: чи потрібно сплачувати авансові внески

Як включити до витрат плату за послуги зв’язку ФОПу-загальносистемнику

Рентна плата

Підприємство отримує воду з власних водозабірних споруд і водоканалу: як сплачувати рентну плату?

У госптовариства одним із джерел забезпечення господарської діяльності водою є обсяги води, що вилучені з поверхневого водного об’єкта (річки) власними водозабірними спорудами. Також частково водоспоживання задовольняється із систем централізованого водопостачання комунального підприємства (водоканал).

ДФС в ІПК від 16.03.2018 р. № 1076/6/99-99-12-02-03-15/ІПК за такого випадку вказує: оскільки п. 255.1 ПКУ платниками рентної плати визначено первинних водокористувачів, то податкові зобов’язання з рентної плати в госптовариства виникатимуть за обсяги води, що вилучені ним із поверхневого водного об’єкта власними водозабірними спорудами.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 58–62 за 2018 рік

Експерти коментують

Відряджений скористався карткою зі знижкою на пальне іншої особи: чи відшкодовувати витрати

Операційний день для реєстрації податкових накладних: часові обмеження

Користування земділянками без реєстрації права оренди: наслідки для єдинника групи 4

Тема тижня: Дивіденди

Дивіденди: правова природа та порядок виплати

Чи можна виплатити дивіденди засновникам, якщо підприємство отримало збиток

ПДФО під час виплати дивідендів фізособам

Виплата дивідендів і сплата авансового внеску: правила, які потрібно знати

Коли авансовий внесок за дивідендами зменшує податок на прибуток

Виплата дивідендів єдинником: чи потрібно сплачувати авансові внески

Бухгалтерський облік виплати дивідендів

Дивіденди в акціонерному товаристві: строки, порядок виплати й відповідальність

Виплата дивідендів нерезиденту: чи утримувати податок на репатріацію

Чи можна виплатити дивіденди за інший період, ніж звітний рік

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, Twitter, Google+, LinkdIn, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

Із безмежною повагою,

«Інтерактивна бухгалтерія»