Блокування податкових накладних

Нові критерії ризиковості й показники, за якими визначається позитивна податкова історія

ДФСУ 20.03.2017 опублікувала на своєму офіційному веб-сайті проекти Критеріїв ризиковості платника податку, Критеріїв ризиковості здійснення операцій та Переліку показників та коефіцієнтів, що визначають позитивну податкову історію платника податку, які застосовуватимуться під час зупинення реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування (далі — ПН/РК) відповідно до п. 201.16 ПКУ.

21 березня відбулося обговорення критеріїв для системи ризиків ПДВ, які напрацювала ДФС. Про це повідомляла прес-служба Мінфіну.

Детальніше про затверджені критерії для функціонування СМОКР читайте тут.

Нова система моніторингу критеріїв оцінки ризиків передбачає 4 етапи.

Перший етап. Відсікаючий критерій:

  • операції з постачання товарів (послуг) кінцевому споживачеві та/або які звільнені від оподаткування;
  • обсяг постачання — менш як 500 тис. грн і якщо керівник є директором менш ніж у 3-х платників ПДВ;
  • податкове навантаження — понад 3%.

У разі якщо податкова накладна/розрахунок коригування задовольняє одну з умов, то вона реєструється в Реєстрі податкових накладних. Якщо ж ні, то податкова накладна чи розрахунок коригування переходить на другий етап перевірки.

Другий етап перевірки. Контроль ознак ризиковості платника:

  • платник податків, зареєстрований за викраденими, втраченими документи, на неіснуючих, померлих, безвісти зниклих осіб тощо.

У разі якщо платник податку задовольняє одну з умов, то податкова накладна/розрахунок коригування призупиняється. Якщо ж ні, то податкова накладна/розрахунок коригування переходить на третій етап перевірки.

Третій етап перевірки. Моніторинг відповідності показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника:

Якщо платник не відповідає жодній з умов позитивної податкової історії платника, податкова накладна/розрахунок коригування переходить на четвертий етап перевірки. У разі відповідності — податкова накладна реєструється.

Четвертий етап перевірки. Контроль ознак ризиковості операції:

Якщо виконується одна із зазначених умов, то така податкова накладна/розрахунок коригування призупиняється.

ПДВ

Несвоєчасно зараховано кошти на електронний ПДВ-рахунок: чи оштрафують через неможливість своєчасно зареєструвати ПН

За висновками судів, у такому разі застосування податковим органом до платника ПДВ — позивача штрафних санкцій, передбачених п. 1201.1 ПКУ, не відповідає критерію пропорційності, оскільки затримка реєстрації податкової накладної відбулася не з його вини.

Позивачем доведено здійснення всіх передбачених законодавством дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, що виключає склад податкового правопорушення та доводить безпідставність і протиправність податкового повідомлення-рішення (див. постанову Верховного Суду України (Касаційного адміністративного суду) від 30.01.2018 р. № К/9901/2226/17 у справі № 816/390/17).

Зареєструвати податкову накладну в ЄРПН можна протягом 1095 днів

Нещодавно податківці заявили: платник ПДВ може зареєструвати в ЄРПН податкові накладні та розрахунки коригування, складені починаючи з 01.07.2015, протягом 1095 к.дн. із дати їх складання. Хоча з 03.12.2017 Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» від 09.11.2017 р. № 2198-VIII було ліквідовано строкові обмеження для реєстрації податкових накладних і/або розрахунків коригування в ЄРПН.

Такий умовивід контролери зробили на підставі роз’яснення Мінфіну в листі від 31.01.2018 р. № 11310-09-10/2681. Мінфінівці також вважають, що право на реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування діє протягом 1095 к.дн. із дати їх складення.

Пояснюють вони це тим, що платникам ПДВ надано можливість включати до податкового кредиту суми ПДВ, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих у ЄРПН, саме протягом 1095 к.дн. із дати їх складення. Тобто зі спливом цього 1095-денного строку сенсу реєструвати податкову накладну в ЄРПН вже немає. Адже податковий кредит на підставі неї не визнають.

Аналітика на тему

Критерії ризиковості для блокування ПН/РК і показники позитивної податкової історії платника від ДФСУ

Контрагент змінив назву та не попередив про це: виправляємо помилку в податкових накладних

Рестарт блокування податкових накладних – 2018

Звітність

Устигніть до 1 квітня подати електронну антикорупційну декларацію за 2017 рік

Відповідно до ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700-VII, державні службовці, інші суб’єкти декларування, зобов’язані щороку до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, за минулий рік.

Тож, останній день подання такої антикорупційної декларації за 2017 рік — 31 березня.

Роз’яснення щодо заповнення електронних декларацій наведені в рішенні НАЗК від 11.08.2016 р. № 3.

Уряд відмовився скасовувати повідомлення ДФС про прийняття на роботу

14 березня Уряд схвалив законопроект Мінекономрозвитку «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційного клімату в Україні». Цей проект Закону України вже зареєстровано у Верховній Раді (№ 6540 від 06.06.2017 р.). Комітет з питань економічної політики та експерти висловили деякі зауваження до законопроекту, тому Мінекономрозвитку доопрацювало його, а Кабмін ухвалив відповідні зміни.

Як результат — законопроект № 6540 було відкликано, а натомість було зареєстровано урядовий законопроект № 8124 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні.

Завважимо: у початковій версії законопроекту, який розробляв Мінекономрозвитку, містилася норма, згідно з якою, якщо інформація про прийнятого працівника не була відображена в податковому розрахунку за формою № 1ДФ, то роботодавець зобов’язаний був протягом 1 робочого дня після спливу граничного строку подання такого податкового розрахунку повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу в порядку, установленому КМУ.

Тобто достатньо буде подати форму № 1ДФ. Проте у версії законопроекту № 8124, який розміщений на сайті ВРУ, ця норма вже відсутня. Тож, схоже, Уряд відмовився скасовувати обов’язковість подання до ДФС повідомлення про прийняття на роботу працівників.

Чи подавати неприбутковий звіт, якщо діяльність не ведеться?

Неприбуткові організації за наявності будь-яких показників, що підлягають декларуванню (у т.ч. показників, які мають нульове значення або підлягають декларуванню у складі фінансової звітності, що подається разом зі Звітом), зобов’язані подавати Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та форми фінансової звітності в строки, передбачені п. 49.18 ПКУ. Про це йдеться в ІПК ДФС від 13.03.2018 р. № 985/ІПК/26-15-12-03-11.

Путівка працівнику надана безоплатно чи зі знижкою: як показувати у формі № 1ДФ?

У податковому розрахунку за формою № 1ДФ вартість наданих згідно з пп. 165.1.35 ПКУ путівок, незалежно від їх розміру та способу оподаткування, відображається за ознакою доходу «156».

У випадку проведення компенсації за придбану працівником путівку суб’єкт господарювання під час нарахування (виплати) такого доходу зобов’язаний утримати за рахунок фізичної особи ПДФО та військовий збір і відобразити суми такого нарахованого (виплаченого) доходу в податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу «126».

Зважаючи на ці умови з пп. 165.1.35 ПКУ, не підлягає оподаткуванню розмір знижки, якщо її сума не перевищує 18615 грн (у 2018 році).

У разі якщо розмір знижки на путівку, яку роботодавець надає своєму працівнику та/або члену його сім’ї першого ступеня споріднення, перевищує встановлений граничний розмір доходу, то податковий агент під час нарахування (виплати) такого доходу зобов’язаний за рахунок платника податку утримати ПДФО та військовий збір із загальної суми наданої такої знижки. У податковому розрахунку за формою № 1ДФ дохід у вигляді наданої знижки на путівку відображається за ознакою доходу «156».

Пояснення наведено в ІПК ДФС від 12.03.2018 р. № 938/ІПК/05-99-12-01-13.

Касові операції

Аналітика на тему

Нерезидентські послуги у ПДВшній звітності отримувача

Зарплатна та кадрова звітність: звіт із ЄСВ, звіт до Фонду, звіт про квоту

Звіт про суми податкових пільг: хто, коли та як має заповнювати й подавати

Бухгалтерські помилки: чи потрібно переподавати фінзвітність

НБУ оприлюднено раніше анонсовану постанову «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» від 15.03.2018 р. № 25 (набере чинності 01.07.2018).

Водночас НБУ презентував ключові положення документа.

1. Додатковий випуск у готівковий обіг монет номіналами 1, 2, 5 і 25 копійок буде припинено з 01.07.2018.

2. НБУ не вилучатиме з обігу монети дрібних номіналів. Вони й надалі перебуватимуть в обігу та використовуватимуться як засіб платежу.

3. З 01.07.2018 у випадку відсутності монет номіналами 1, 2, 5 і 25 копійок підприємства торгівлі та сфери послуг проводитимуть заокруглення загальних у чеку сум розрахунків готівкою та загальних сум розрахунків в акті про видачу коштів чи іншому документі, що оформляється під час повернення коштів у разі повернення товару, за такими математичними правилами:

  • сума, що закінчується від 1 до 4 копійок, заокруглюється в бік зменшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок;
  • сума, що закінчується від 5 до 9 копійок, заокруглюється в бік збільшення до найближчої суми, яка закінчується на 0 копійок.

4. За наявності в покупця монет дрібних номіналів він і надалі може ними розраховуватися, а в разі наявності таких монет у продавця він може видати покупцеві решту цими номіналами.

5. Заокруглення не здійснюватиметься під час безготівкових розрахунків.

6. Підприємства торгівлі та сфери послуг, що застосовують РРО, під час проведення готівкових розрахунків мають зазначати у чеках загальні суми до заокруглення та після заокруглення. Заокруглення не є знижкою або надбавкою, рекламою чи стимулюванням продажу товарів (робіт, послуг) у значенні цих термінів, визначених законодавством України.

7. Банки України зобов’язані забезпечити:

  • приймання без будь-яких обмежень від клієнтів монет дрібних номіналів для зарахування на рахунки, вклади, акредитиви, для переказів, а також для обміну на монети й банкноти інших номіналів;
  • видачу клієнтам монет дрібних номіналів за наявності їх у залишку операційної каси.

Аналітика на тему

Комісійна торгівля єдинника: визначаємо граничний дохід для застосування РРО

Порядок оприбуткування готівки в касі підприємства: як правильно скласти. ЗРАЗОК ПОРЯДКУ

Касові операції: що нового

Безготівкові розрахунки

До Верховної Ради внесено розроблений за ініціативою Президента України проект Закону про валюту (№ 8152).

Він покликаний замінити вже застарілий Декрет КМУ «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» від 19.02.1993 р. № 15-93.

Передбачається, що всі розрахунки на території України проводитимуться винятково в гривні, крім розрахунків за:

1) операціями зі здійснення іноземних інвестицій та повернення іноземному інвестору прибутків, доходів й інших коштів, одержаних на законних підставах у результаті здійснення іноземних інвестицій;

2) операціями банків із надання банківських й інших фінансових послуг на підставі банківської ліцензії;

3) операціями небанківських фінансових установ і національного оператора поштового зв’язку з надання фінансових послуг на підставі ліцензії НБУ на здійснення валютних операцій;

4) іншими операціями, визначеними нормативно-правовими актами НБУ.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 53–57 за 2018 рік

Експерти коментують

Критерії ризиковості для блокування ПН/РК і показники позитивної податкової історії платника від ДФСУ

Тема тижня: Відрядження

Дозволені витрати у відрядженні й підтвердні документи

На службовому авто в закордонне відрядження: які витрати можна компенсувати

Роз’їзний характер роботи чи відрядження:шукаємо відмінності

Чи є розрахунковим документом електронний автобусний квиток до авансового звіту?

Оплата роботи у відрядженні: нестандартні ситуації, різні режими роботи

Авансовий звіт: правила складання

Індексація зарплати

Як правильно визначати базовий місяць індексації зарплати

Індексація зарплати в березні 2018 року

ПДВ

Контрагент змінив назву та не попередив про це: виправляємо помилку в податкових накладних

ЗЕД

Придбання (імпорт) автомобіля в нерезидента за валюту (частина 1)

Придбання (імпорт) автомобіля в нерезидента за валюту (частина 2)

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, Twitter, Google+, LinkdIn, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

Із безмежною повагою,

«Інтерактивна бухгалтерія»