Газета «Інтерактивна бухгалтерія»

  • slidebg
    «Інтерактивна бухгалтерія» — ми ПЕРШІ зі свіжими змінами!
    щоденна газета, база аналітичних матеріалів, нормативні документи, корисні функції
    для бухгалтерів та керівників
    .
240 грн
за 1 місяць
Тариф
Преміум
480 грн
за 1 місяць
Тариф
Преміум+
800 грн
за 1 місяць
Бухгалтерська електронна газета
З питань передплати звертайтеся за:
тел.: (044) 392 3202
Електронна адреса: subscription@interbuh.com.ua
ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС: 68131
у каталозі ДП «Преса»
Газета № 125 — вівторок, 29 жовтня 2013
ЄСВ
Зараз на сайті irc.gov.ua можна побачити внесені до ЄДР відомості щодо видів діяльності підприємців (КВЕД). Чи потрібно тепер вимагати копію витягу з ЄДР, аби не нараховувати єдиний внесок на оплату виконаних підприємцями робіт (наданих послуг)?
Інвентаризація: методика проведення
Запасам притаманне постійне переміщення (зі складу — на виробництво, з виробництва — на склад, зі складу — у реалізацію). У цьому «броунівському русі» нелегко за всім угледіти. А тому доволі часто щось може загубитися. Як обліковувати нестачі, виявлені під час інвентаризації?
Говорячи про результати інвентаризації, бухгалтер найчастіше зіштовхується саме з таким явищем, як нестача, що одразу ж супроводжується пошуком винних осіб, визнанням податкових витрат тощо. Цього разу мовитиметься про речі більш приємні — надлишки товарно-матеріальних цінностей.
Перед складанням річної фінзвітності проведення інвентаризації є обов’язковим. Цей обов’язок вважають виконаним, лише якщо її провели не раніше 1 жовтня звітного року. Зараз ми розглянемо 10 основних моментів, які потребують уваги бухгалтерів для проведення річної інвентаризації.
Доволі часто за результатами інвентаризації виявляють розбіжності між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю цінностей. Такі розбіжності називають інвентаризаційні різниці. Як їх урегулювати та які наслідки це матиме для бухгалтерського й податкового обліку суб’єкта господарювання?
Перевірка сум дебіторської та кредиторської заборгованості входить до числа головних завдань інвентаризації на підприємстві. Типово її проводять звіркою розрахунків. Як правильно здійснити інвентаризацію дебіторської та кредиторської заборгованості й відобразити її результати?
Основними завданнями інвентаризації є перевірка дотримання умов та порядку збереження матеріальних та грошових цінностей та, зокрема, перевірка сум грошей у касах, на розрахунковому, валютному й інших рахунках в установах банків, грошей у дорозі.
Усе на підприємстві хоча б раз на рік слід інвентаризувати. Не є винятком і каса підприємства. Інвентаризацію каси слід здійснювати у випадках, визначених керівником (а саме в кінці року та в разі зміни касира). Детальніше про те, як це зробити, дізнаєтеся з нашого матеріалу.
Під час інвентаризації витрат майбутніх періодів згадують витрати на передплату періодичних видань. А резерви та забезпечення асоціюються з резервом на оплату відпусток. Це найпоширеніші випадки. Ми ж спробуємо розширити бачення цих понять і розкрити нюанси проведення інвентаризації.
Інвентаризація основних засобів — один із найвідповідальніших етапів роботи інвентаризаційної комісії. Адже потрібно перевірити й документально підтвердити не лише фактичну наявність таких активів, а й стан кожного конкретного об’єкта й достовірність оцінки, за якою його обліковують на балансі. У матеріалі ми ознайомимо вас із головними організаційними моментами інвентаризації ОЗ та обліком виявлених розходжень.
Нематеріальні активи — це активи підприємства, отже, їх інвентаризацію необхідно проводити разом з інвентаризацією інших активів. Які документи повинна «знайти й перевірити» інвентаризаційна комісія? Який порядок проведення інвентаризації нематактивів? Як відображати результати їх інвентаризації в бухгалтерському та податковому обліку?
Інвентаризація: відповіді на запитання
У ході інвентаризації було виявлено основні засоби, які повністю замортизовані. Чи потрібно їх списувати з балансу? Чи можна і надалі експлуатувати основні засоби, залишкова вартість яких дорівнює нулю?
Під час проведення інвентаризації перед складанням фінзвітності було виявлено, що вартість верстату (обліковується у складі основних засобів) явно не відповідає його справедливій вартості. Чи обов’язково проводити уцінку? Якщо так, які наслідки в бухгалтерському та податковому обліку? До цього дооцінок й уцінок не проводили.
Після проведення інвентаризації виявилася нестача ТМЦ. Норм природного убутку для них не встановлено. Із завскладу підписано договір про повну матеріальну відповідальність, але він містить винятки, якщо втрата сталася не з його вини. Чи можемо ми справляти кошти з працівника та як нам це зробити?
Багатьом відомо, що податківці мають право вимагати проведення позачергової інвентаризації. Тож наразі розберемося, коли це право виникає, які особливості проведення такої інвентаризації та які наслідки чекають на суб’єктів господарювання, якщо вони відмовляться виконати вимогу податківців.
Чи зобов’язана фізична особа — підприємець проводити інвентаризацію? Чи лише на вимогу фахівців органів доходів і зборів під час їх перевірки?
Інвентаризацію в бюджетних установах проводить інвентаризаційна комісія. Однак трапляються такі ситуації, коли члени комісії не можуть брати участь в інвентаризації. Як тоді діяти керівнику установи?
Унаслідок проведеної інвентаризації було встановлено надлишок основних засобів. Документів, які б підтверджували факт їх придбання, — немає. Як відновити такі документи? Які облікові наслідки виявлених під час інвентаризації основних засобів?
 
 
 
 
 

ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ
і щодня (у робочі дні) отримуйте підбірку свіжої аналітики та новин!