Газета «Інтерактивна бухгалтерія»

  • slidebg
    «Інтерактивна бухгалтерія» — ми ПЕРШІ зі свіжими змінами!
    щоденна газета, база аналітичних матеріалів, нормативні документи, корисні функції
    для бухгалтерів та керівників
    .
Тариф
Газета+
99 грн
за 1 місяць
139 грн
за 1 місяць
Тариф
Преміум
279 грн
за 1 місяць
Тариф
Преміум+
799 грн
за 1 місяць
Бухгалтерська електронна газета
З питань передплати звертайтеся за:
тел.: (044) 392 3202
Електронна адреса: subscription@interbuh.com.ua
ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС: 68131
у каталозі ДП «Преса»
Газета № 21 (30) — понеділок, 27 травня 2013
Новини законодавства
(коментар до листа ДПСУ від 11.03.2013 р. № 2863/5/15-33-16)
У коментованому листі спеціалісти ДПСУ нагадали, що однією з можливих причин анулювання реєстрації платником ПДВ може бути внесення до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб — підприємців (далі — Єдиний держреєстр) запису про відсутність юрособи або фізособи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юрособу (пп. «ж» п. 184.1 Податкового кодексу України, далі — ПКУ).
Водночас унесення таких записів у Єдиний держреєстр може бути ініційованим як держреєстратором, так і органом державної податкової служби, що визначено ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі — Закон № 755).
Виїзна торгівля
Підкажіть, будь ласка, скільки патентів має отримувати підприємство на виїзну торгівлю в разі наявності, наприклад, трьох власних або орендованих машин?
Планую зайнятися виїзною торгівлею продуктами харчування, алкогольними напоями та тютюновими виробами. Чи є обмеження на їх продаж? Які документи потрібні?
ВІДПОВІДЬ: Для початку пропонуємо з’ясувати, що включає в себе виїздна торгівля.
Наше підприємство доставляє товар контрагентам безпосередньо в магазини. Розрахунок проводимо на місці та видаємо касовий чек (переносний РРО). Податкова схиляється до того, що це виїзна торгівля, і пропонує отримати патент. Чи справді при цьому можна говорити про виїзну торгівлю, хоча по суті навіть немає об’єкта торгівлі?
ВІДПОВІДЬ: Питання дійсно проблемне — у першу чергу через відсутність чітких вказівок у нормативно-правових документах. Водночас безпечніше все-таки звернутися до податківців за місцем реєстрації підприємства за патентом для пересувної торгівлі. Далі докладніше.
Які товари дозволяється продавати під час виїзної торгівлі через засоби пересувної мережі? Чи існують якісь обмеження?
ВІДПОВІДЬ: Як відомо, торгівля через засоби пересувної мережі (автомагазини, автокафе, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки), розноски, лотки, столики тощо) є однією з форм торгівлі позамагазинного продажу товарів.
Ця тема завжди актуальна, особливо в літньо-осінній період, коли ятки, лотки, автокрамниці як гриби виростають на кожному кроці. І чи не одне із перших запитань, що виникають у підприємств і підприємців: як оформити людей, що торгуватимуть, та чи встановлено певні особливості при їх працевлаштуванні. Аби убезпечити себе від неприємностей, підприємству, яке торгує на виїзді1, варто офіційно прийняти людей на роботу. Тим більше, що товару вони отримують на значну суму. Розглянемо найпоширеніші запитання
Як оформлювати трудові відносини при виїзній торгівлі, зокрема, якщо працівників приймають на сезон (літній період)?
Я фізособа-підприємець на загальній системі оподаткування, але планую стати єдинником. Під час запов­нення заяви про застосування спрощеної системи оподаткування виникло одне запитання: як заповнити рядок 7 «Місце провадження господарської діяльності», якщо я хочу здійснювати виїзну торгівлю?
ВІДПОВІДЬ: На жаль, прямої відповіді в нормативно-правових документах знайти неможливо. Тож у своїй відповіді опиратимемося на логіку.
Приватний підприємець, платник єдиного податку 2-ої групи займається виїзною торгівлею овочів (торгівля з автомобіля). Планує реалізовувати товар в іншій області (для цього єдинник придбав новий автомобіль). Чи треба підприємцю стати на облік в такій «виїзній» області та чи потрібно йому подавати форму 20-ОПП до Податкової за новим місцем здійснення торгівлі?
ВІДПОВІДЬ: Ні, ставати на облік в іншій області та подавати 20-ОПП до Податкової за новим місцем здійснення виїзної торгівлі не потрібно. У цьому випадку форму 20-ОПП (з інформацією про створення об’єкта оподаткування) слід подати до органу ДПС за основним місцем реєстрації єдинника. Усі обґрунтування обговоримо далі.
Ми плануємо зайнятися виїзною торгівлею. Підкажіть, будь ласка, у яких випадках при виїзній торгівлі слід використовувати РРО? Якщо його все ж доведеться застосовувати, то які особливості потрібно урахувати?
ВІДПОВІДЬ: При виїзній торгівлі РРО використовувати не обов’язково, утім, і не заборонено.
Головним документом, що регулює правові засади застосування касових апаратів, є Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі — Закон про РРО). Загалом, керуючись ст. 2 та п. 1 ст. 3 Закону про РРО, суб’єкти господарювання під час проведення розрахункових операцій за товари (послуги) у сфері торгівлі повинні використовувати зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО або зареєстровані розрахункові книжки.
Наше підприємство реалізовуватиме продукцію власного виробництва за готівку. Підкажіть, будь ласка, чи обов’язково застосовувати РРО при виїзній торгівлі такою продукцією? Чи можна в даному випадку покупцю видавати квитанцію від прибуткового касового ордеру? Підкажіть, як правильно діяти?
ВІДПОВІДЬ: При виїзній торгівлі цілком можна обійтися без РРО. Детальніше — далі в матеріалі.
Приватний підприємець займається виїзною торгівлею. Яка відповідальність йому загрожує за торгівлю з рук у непередбачених місцях?
ВІДПОВІДЬ: Згідно із загальним правилом, за вчинення адміністративних правопорушень у галузі торгівлі застосовують такі адміністративні стягнення, як попередження, штраф (у більшості випадків), конфіскація предметів торгівлі та виручки, виготовленої продукції. У Податковому кодексі України (далі — ПКУ) передбачені свої покарання. Тож далі розглянемо деталі...
Трудові відносини
«Не помиляється тільки той, хто нічого не робить» — цю загальновідому істину пам’ятає кожен. Проте є ще й інша мудрість: «Хто попереджений, той озброєний». Тож краще вчасно дізнатися про помилки, яких припустилися інші, щоб уникнути їх у власній роботі
Звичайно, в одній статті складно розглянути всі можливі помилки, яких припускаються у своїй роботі кадровики. Тому ми вибрали десять найбільш типових помилок, на яких і зупинимося детальніше.
Оплата праці
Працівник підприємства з 17 грудня 2012 р. по 16 січня 2013 р. перебував на курсах підвищення кваліфікації. Цей період йому було оплачено за умовами трудового договору як звичайні робочі дні. Чи буде це порушенням ст. 122 Кодексу законів про працю?
ВІДПОВІДЬ: Так, у цьому випадку має місце порушення норм законодавства про працю. Пояснимо.
Наше підприємство відправило працівника на семінар в інше місто на один день, де він отримав свідоцтво про підвищення кваліфікації. Як оплачувати цей день: як відрядження чи як курси підвищення кваліфікації? Чи можна нарахувати йому премію за день, у який він був на семінарі, якщо в Положенні про преміювання зазначено, що премію працівникам нараховують у відсотках до посадового окладу, пропорційно відпрацьованим робочим дням?
ВІДПОВІДЬ: Якщо працівник отримав свідоцтво про підвищення кваліфікації, таке навчання можна назвати професійним і трактувати як одноденне підвищення кваліфікації. Пояснимо.
Відрядження
Працівник перебував у відрядженні у м. Києві. До рахунку за проживання в готелі йому включили туристичний збір. Про те, що йому потрібно було надати копію наказу про відрядження, він не знав. Чи можна йому компенсувати суму збору та включити її до податкових витрат?
ВІДПОВІДЬ: Якщо питання про компенсацію суми, сплаченої як туристичний збір (далі — тур­збір), можна вирішити, то з податковими витратами складніше. Розглянемо цю ситуацію детальніше.
Працівникові довелося за власний кошт придбавати квитки на проїзд до місця відрядження й оплачувати проживання в готелі, оскільки через терміновість відрядження йому не встигли видати аванс. У які терміни він повинен надати авансовий звіт, і протягом якого строку йому мають відшкодувати понесені у відрядженні витрати?
У нас звільняється працівник. Однак за ним числиться неповернений залишок виданого авансу на відрядження. Як чинити в такій ситуації?
Податок на прибуток
Ми сплачуємо авансові внески з податку на прибуток — їхню суму показали в декларації за 2012 рік. Однак виявили, що було допущено помилку — не відображено суму податкових витрат у 2012 році, через що завищено податкові зобов’язання та, відповідно, авансові внески. Як виправити помилку, щоб до кінця року не платити більше, ніж потрібно?
ВІДПОВІДЬ: Виправити помилку можна шляхом подачі уточнюючої декларації з відображенням правильних сум податку на прибуток та авансових внесків. Обґрунтуємо та пояснимо як саме.
Адміністрування податків та зборів
Чимало суб’єктів господарювання отримували запит від Податкової з вимогою надати інформацію про окремі аспекти діяльності підприємства, наявність офісних, складських, виробничих приміщень, надання копії документів тощо. Однак кожного разу, як уперше, й одразу постає два основних запитання: як реагувати на цей запит і чи надавати інформацію. Спробуємо розібратися
Чи мають право податківці надсилати запит
Сільське господарство
Перед початком роботи сільськогопосподарського підприємства варто перевірити: чи вся техніка в хорошому стані, чи не потрібно щось відремонтувати, аби потім уникнути неприємних несподіванок. Щоправда, лише ремонтом справа не закінчиться. Треба усе задокументувати, та правильно відобразити в обліку. Про це й поговоримо
Розпочнемо з того, що в бухгалтерському обліку ремонт поділяється на поточний і капітальний. Такий розподіл залежить від мети його здійснення та характеру проведених робіт. Так, якщо ремонт виконується для забезпечення або відновлення роботоздатності виробу й полягає в заміні та (або) відновленні окремих частин і призводить до одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, то це поточний ремонт (п. 1.3 Положення № 102, п. 15 П(С)БО 7 «Основні засоби»).
Туризм
Наше підприємство є платником єдиного податку (група 4) на ставці 5%. Чи можемо ми провадити турагентську діяльність? Яку суму обкладати єдиним податком, якщо на розрахунковий рахунок ми отримуватимемо всю суму вартості путівки, але більшу її частину повинні перерахувати туроператору?
ВІДПОВІДЬ: Перелік заборонених для єдинників видів діяльності наведено в п. 291.5 Податкового кодексу України (далі — ПКУ). І серед цього переліку турагентської діяльності немає, тож можете сміливо її розпочинати.
Пенсійне забезпечення
Після оновлення пенсійного законодавства (з 01.10.2011 р.) виникає чимало запитань стосовно призначення, перерахунку, права на виплату наукових пенсій та їхніх розмірів. Саме цим питанням присвячено нашу статтю
Обов’язкові умови для призначення наукової пенсії
Особистий інтерес
Я планую купити легковий автомобіль. Чи повинен договір купівлі-продажу обов’язково посвідчуватися в нотаріуса?
ВІДПОВІДЬ: У законодавстві України немає вимоги щодо обов’язкового посвідчення договору купівлі-продажу легкового автомобіля, проте органи ДАІ (МРЕВ) під час реєстрації транспортного засобу часто вимагають нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу транспортних засобів. Тому у вас є два шляхи: або посвідчувати договір купівлі-продажу авто нотаріально, або в судовому порядку вимагати від МРЕВ реєстрації транспортного засобу.
 
 
 
 
 

ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ
і щодня (у робочі дні) отримуйте підбірку свіжої аналітики та новин!